Technika kyvadlové dopravy - správně a rychle spustit raketoplán

Co je to raketoplán, proč se tomu říká a proč takhle běžet? To je další druh běhu v atletice. Podívejme se podrobněji.

Úvod do kyvadlové dopravy

\ t

Slovo „kyvadlová doprava“ se často používá k označení části šicího stroje, ke které je nit připojena. Chodí nahoru a dolů a prochází tkaninou. Díky tomuto vynálezu se ruční práce při vytváření, například oblečení, stala plně automatizovanou.

Kyvadlová doprava dostala své jméno kvůli neustálé změně směru. To je obvykle běh mezi dvěma body tam a zpět. Častěji začínají od bodu A, přejíždějí k bodu B, otáčejí se (kolem bodu B) a vracejí se zpět do bodu A. U jednoho závodu se sportovci pohybují od A do B až desetkrát.

Kyvadlová doprava - norma TRP, povinná norma ve třídách tělesné výchovy ve školách. Pro sportovce je to skvělá volba pro koordinaci a rychlou změnu směru jízdy s maximální rychlostí uchování.

V současné době je provozování kyvadlové dopravy typem výcviku, který může každý provozovat.

Vlastnosti raketoplánu

Budete se ptát, proč běžet v obraze raketoplánu, jsou-li intervaly, jogging. JsmeVysvětlíme, že se jedná o různé typy zatížení. Zde je to, co se děje během běhu raketoplánu:

  1. Začnete na principu sprinteru, který v prvních sekundách vyvíjí maximální rychlost. A teď, jakmile tuto rychlost vyvinete, přejdete až k bodu obratu. Musíme se pokusit otočit bez zpomalení. Ale setrvačnost vám to nedá, věřte mi.
  2. Obvykle, v bodě obratu, se musíte dotknout podlahy nebo vlajky, nebo přesunout objekt. V tomto případě se toto všechno nazývá raketoplán s převodem 2-3 objektů. Rozumíte, že udržení rychlosti v tomto případě je neskutečné, protože musíte zastavit, změnit směr 180 stupňů a zrychlit znovu.
  3. A teď, změňte rychlost, zrychlete a znovu na startovní bod, který potřebujete brzdit.

Takže vypadáš jako raketoplán, který běží tam a zpět. Jedná se o komplexní zátěž, která rozvíjí koordinaci, rychlost, rovnováhu a motorické svaly. To vše je nezbytné pro všechny míčové hry, hokej, bojová umění.

Vzhledem k tomu, že zatížení v tomto typu provozu je velké, je třeba se před tréninkem dobře zahřát. Jinak riskujete zranění.

Volby pro kyvadlovou dopravu

Vzdálenost mezi dvěma body u tohoto druhu atletiky je obvykle 10 metrů, 9 nebo 7–8 metrů. Pro muže a ženy jsou vzdálenosti odlišné. Běh 10 metrů se provádí 4–10 krát.

Existuje mnoho různých možností: je třeba pobíhat po krajních bodech na dálku, pohybovat se dopředu v jednom směru a zády k sobě.vpřed

Typy kyvadlové dopravy se proto liší ve způsobu provedení, počtu segmentů a vzdálenosti mezi body A a B (připomeňme, že bod A je začátek, a B je místo, kde je otočení nebo změna směru běhu).

K dispozici je kyvadlová doprava 10x10, kyvadlová doprava 3x10. Škola provozovala kyvadlovou dopravu 4x9. Může existovat mnoho variant. A to je dobrá atletika - řada možností z ní dělá zajímavý sport.

Technika kyvadlové dopravy pomáhá vyhnout se zraněním a dosáhnout lepších výsledků. Pojďme to rozdělit.

Technika raketoplánu

V raketovém závodě zahrnuje prováděcí technika následující klíčové body a kroky.

Začátek

Výchozí poloha - stojan, jedna noha dopředu, těžiště těla na něm. Jedna ruka je stažena dozadu a je připravena pomoci na začátku, pohybující se tělesnou hmotností dále dopředu.

Když startovní tým zazní, tělo se nakloní dál dopředu, noha dělá svou práci a druhá se rychle připraví na obušek. Někdo doporučuje běh na nohách pro větší rychlost. Začněte podle svého přání. Hlavní je, že rychlost byla dobrá.

Všechno, začalo. Úkolem číslo jedna je zvednout maximální rychlost v prvních 2 sekundách.

Bod B

Přechod k bodu B je jednoduchá záležitost. Ale co dělat, když jste k ní dorazili? Jak dál běžet? Musíte začít přenášet těžiště svého těla zpět v takové vzdálenosti od bodu B, aby vaše rychlost v tomto bodě klesala doprava a ne dříve nebo později. V prvním případě, vyriskujete ztrátu času a ve druhém - překročení požadovaného bodu.

Pokud běží zpět, je vše jednodušší. Rychlost zhasnutí, ohnutí kolem bodu B a zpět. Pokud se potřebujete otočit, opřete se ve směru otáčení jako motocyklista, aby vás setrvačnost nikam nevedla.

V bodě A proveďte totéž jako v bodě B.

Pokud potřebujete objekt vyzvednout, můžete použít nouzové brzdění se zachycením objektu. To ale znamená, že vaše rychlost bude nulová a budete muset znovu zrychlit. V této fázi můžete vážně ztratit vzácné vteřiny. Přesto, raketoplán je sprint.

Technika běhu tedy hodně řeší.

Podmínky pro kyvadlový závod

Takže teď víte, jak spustit raketoplán správně. Zvažte, co tento sport představuje pro životní prostředí.

Povrch by neměl být kluzký. To znamená, že nemůžete běžet na raketoplánu v dešti, ledu. V takových případech je lepší se přestěhovat do posilovny, jinak se natáhnete na asfalt, což ukáže nejhorší výsledek ve vašem životě.

Body A a B by měly být umístěny v místě, kde nejsou stěny, ploty, překážky. V opačném případě riskujete létání do plné rychlosti. Ze strany to vypadá směšně, ale účastník kolize může čelit zranění, stejně jako pádu na kluzkém povrchu.

Pro optimální jízdu byste měli opatrně nosit pohodlné neklouzavé teniskykrajky nahoru Krajka nevázaná během běhu může také způsobit pád. A nebudete mít čas to uvázat. Každá sekunda se počítá.

Oblečení by nemělo zasahovat do vašeho pohybu. Ale příliš volný, visí na vás jako pytel, také nesedí - to zpomalí.

Jak začít běžet v typu kyvadlové dopravy

Výcvik raketoplánu se provádí při nízkých rychlostech. Úkolem číslo jedna je naučit tělo správně se pohybovat, cítit rychlost a adekvátně reagovat na jeho změnu.

Pokud se v prvních trénincích rychle rozběhnete, bude to trochu zmatené. Nejdříve si tělo zvykneme na správnou techniku, pak pracujeme při vyšších rychlostech!

A nezapomeňte kvalitně zahřát svaly před spuštěním. Bez rozcvičky můžete něco jednoduše vytáhnout.